پیاده روی منظم روزانه تاثیر زیادی بر سلامت فرد، دارد از سلامت جسمی، دفع سموم و لاغری گرفته تا سلامت روانی و بهبود خلق و خو و ایجاد نشاط در زندگی روزانه. در این مقاله به فواید پیاده روی اشاره می کنیم.

    تاثیر پیاده روی منظم بر سلامت فردی

    پیاده‌روی منظم به کاهش وزن و بهبود بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت در درازمدت کمک می‌کند. پیاده روی، فواید فوری و شگفت انگیزی برای سلامت شما دارد که این اثرات عبارتند از:

    ۱٫ پیاده روی منظم روزانه و کاهش خستگی

    پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه در روز و با افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن، میزان خستگی را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد. تحقیقات دیگری هم نشان می‌دهد که حتی ۱۰ دقیقه از این ورزش در روز انرژی بدن را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

    ۲٫پیاده روی منظم روزانه و افزایش مقاومت در برابر میکروب‌ها

    ورزش‌های متعادل مانند پیاده روی منجر به بهبود پاسخ ایمنی بدن می‌شود. مطالعات نشان داده افرادي که حداقل ۴ روز در هفته و به مدت نیم ساعت پیاده روی می‌کنند، کمتر دچار بیماري‌های عفونی می‌شوند.

    ۳٫پیاده روی و لاغری و دفع سموم بدن

    یکی دیگر از فواید پیاده‌ روی سریع، تعریق است که از این طریق می‌‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند آب کردن چربی‌‌های بدن را سرعت بخشید.

    ۴٫ پیاده روی منظم روزانه و پرهیز از وسوسه شیرین

    پیاده روی روزانه به مدت ۱۵ دقیقه وسوسه و ولع مصرف خوراکی‌ها و میان وعده‌های شیرین را کاهش می‌دهد. نتیجه اين تحقيق، در مجلهPLOSONE منتشر شده است.

    ۵٫پیاده روی منظم روزانه و احساس شادی

    احساس شادی با پیاده روی منظم روزانه

    ورزش‌هایی مانند پیاده روی باعث افزایش هورمون‌های مرتبط با احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین در بدن می‌شود که می‌تواند خلق و خو را افزایش دهد. یکی از مزایای ديگر پیاده روی این است که انجام این ورزش در طبیعت بسیار بیشتر از پیاده روی در فضای بسته یا سالن‌های ورزشی احساس نشاط می‌دهد.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : سروتونین چیست؟

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : نقش سروتونین در پرخاشگری

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم غذایی دوپامین چیست و چگونه کار می کند

    ۶٫ پیاده روی منظم روزانه و افزایش خلاقیت

    پیاده روی منجر به بهبود عملکرد مغز می‌شود و محققان دانشگاه استنفورد ثابت کرده اند که میزان خلاقیت افرادی که این ورزش را انتخاب می‌کنند، ۶۰ درصد بیشتر از بقیه افراد است.

     اگر می خواهید بیشتر بدانید : حقایقی جالب که برای پیاده ‌روی انگیزه ایجاد می‌کند

    اگر می خواهید بیشتر بدانید :چقدر پیاده روی کنم تا وزنم کم شود؟

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه در پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانیم؟

     گردآوری: گروه سلامت مسیدا
    seemorgh.com/health
    منبع: behdasht.gov.ir

    Save

    loading…

    loading…

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت دانلودرایگان – مسیدا محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس